TÖFF DAG PÅ JOBBET

Publicerad 2013-11-27 22:57:35 i VARDAGLIGT,

 
hade en extremt stökig och stressig dag på jobbet idag, så när jag kom hem gjorde jag det jag är bäst på - tyckte synd om mig själv, kröp ner i soffan, käkade pepparkaksfil, lite clementiner och drack julmust. Mmmmmmmm nu vill jag ha december på heltid!!!!!
 
ni ser mina pyjamasbyxor förresten? en flicka frågade mig på jobb. 
"duuuu rabeccaaaaa? hur ser din pyjamas ut?" 
 
jag svarade som det var "marinblåa byxor med hjärtan på, och en vit tshirt med ldb på" 
"amen det passar ju inte?" svarade hon då, och jag blev uppriktigt stött.
 
"men åhhh, jag bara tog en gammal tshirt och ett par byxor. OCH DESSUTOM HAR DU JU EN KLÄNNING SOM ÄR BLÅ MED VITA PRICKAR, HUR KAN DÅ INTE BLÅTT OCH VIT PASSA?????"
 
bara för det bytte jag aldrig om till pyjamaströjan när jag kom hem, utan behöll min svarta tröja på. tänkte att det kanske passade bättre? jag blev alltså påverkad av att en flicka på 4 år sa att min pyjamas inte höll måttet. 
 
sån är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela